PřeloučDnes.cz
PřeloučDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

S nezastavováním vlaků vyšší kvality v České Třebové se kraj nesmíří

02.12.2015
V neděli 13. prosince vstupuje v platnost nový jízdní řád. Na železnici v Pardubickém kraji mírně posílí dopravy na regionálních tratích. Mezi pozitivní novinky patří obnovení železniční dopravy do Štítů, mezi negativní nezastavování mezinárodních vlaků vyšší kvality v České Třebové.
S nezastavováním vlaků vyšší kvality v České Třebové se kraj nesmíří | Foto: pardubickykraj.cz
"Považuji za velmi nešťastné rozhodnutí Ministerstva dopravy o zrušení obsluhy uzlu Česká Třebová dálkovou dopravou vlaky kategorie EC ve směru Praha - Brno - Bratislava a opačně. I přes obrovský tlak na všechny odpovědné složky ministerstva se nepodařilo Pardubickému kraji a vedení obcí v okolí České Třebové přesvědčit ministra dopravy a jeho podřízené o nutnosti a oprávněnosti požadavků na ponechání obsluhy České Třebové těmito vlaky," říká hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. "Pardubický kraj to chápe jako záměrné porušení povinností objednavatele dálkové dopravy uvedených v dokumentech dopravní politiky státu a v žádném případě se s tímto stavem nehodláme smířit," vysvětlil hejtman.

Cestující z okolí České Třebové tak budou muset při cestování do Brna a Bratislavy cestovat do nejbližší obsluhované stanice, tedy do Pardubic, a odsud cestovat tou samou trasou přes Českou Třebovou nebo využít regionální dopravy při cestě do a z Brna.

Regionální vlaky na obsluhu Českotřebovska nestačí
"Tvrzení ministerstva, že cestující uspoří dvě minuty, se jeví jako výsměch ostatním obyvatelům 150tisícové spádové oblasti okolo České Třebové. Údajný kompromis, kdy v České Třebové zastaví první ranní vlak ve směru do Bratislavy EC 273 v 7:22 a poslední vlak z Bratislavy EC 272 ve 20:38 je nedostatečný," potvrzuje náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Jaromír Dušek. Z pohledu objednavatele veřejné regionální dopravy nelze cestujícím ve směru Česká Třebová - Brno a opačně navýšit počet regionálních vlaků, které by mohly nahradit výpadek v obslužnosti uvedené dálkové dopravy, protože uzel Brno je již několik desetiletí přetížen a větší počet vlaků se do Brna nedostane.

Vlakem nově do Štítů
V novém jízdním řádu se na druhou stranu podařilo naplnit většinu požadavků obcí, a to i přesto, že Pardubickým krajem prochází provozně velmi přetížená větev prvního tranzitního koridoru. Na novinky se mohou těšit cestující na trati 024, kde Pardubický kraj objednal dopravu v úseku Mlýnický Dvůr - Štíty. Vlaky se do Štítů, které leží na území Olomouckého kraje, vrátí po čtyřech letech.
Další zlepšení v návaznostech vlaků na hranicích mezi Pardubickým a Olomouckým krajem provedl Pardubický kraj v úseku Chornice - Dzbel. V praxi to znamená, že je vytvořeno velmi dobré spojení oblastí Prostějovska a Moravskotřebovska, a to především v ranních hodinách.

Také na trati 016 v úseku Holice - Borohrádek posílil Pardubický kraj železniční dopravu pro cestující do zaměstnání a škol.

Mezi Stéblovou a Opatovicemi po dvou kolejích
Na trati 031 Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř bude od nového jízdního řádu plně v provozu modernizovaný dvoukolejný úsek Stéblová - Opatovice nad Labem. Pro cestující to znamená zrychlení cestování, protože odpadne nutnost čekání na protijedoucí vlaky ve Stéblové a současně se zvýší traťová rychlost. V Opatovicích nad Labem vznikla také nová zastávku s nástupišti umožňujícími bezbariérový nástup do vlaků.
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na X

Další články z rubriky Zprávy

Tři největší uhelné elektrárny vypustily loni stejně emisí jako všechna osobní auta

Uhelné elektrárny Počerady, Tušimice a Prunéřov vypustily v roce 2023 dohromady 10 690 770 tun skleníkového oxidu uhličitého. Vyplývá to ze statistiky emisních povolenek za rok 2023, kterou právě zveřejnila Evropská komise. Je to tedy téměř stejně, ...

Pardubický kraj pomůže prostřednictvím dotačních titulů projektům na venkově

Pardubický poskytne více než 68 milionů korun prostřednictvím dotačních titulů Programu obnovy venkova 2023+. Tyto prostředky budou použity na rekonst ...

Na kyberbezpečnost se musí myslet i ve zdravotnictví, Pardubický kraj proto plánuje investice za více než 60 milionů

Náš svět se neustále digitalizuje a propojuje. Kromě značných výhod to ale s sebou přináší i možná rizika. Před kyberútočníky se musí chránit i zdravo ...

Pardubický kraj bude úzce spolupracovat s aplikací Záchranka

Chcete dostávat varovná hlášení o krizových situacích? Stiskem jednoho tlačítka přivolat pomoc záchranné a horské služby přesně tam, kde se nacházíte? ...

Železniční muzeum v Rosicích nad Labem se rozšíří, v plánu je i vlečka

Pardubický spolek historie železniční dopravy je veřejně prospěšná nezisková organizace, která vznikla v roce 1990. Stará se o Železniční muzeum v Ros ...





Středa 24.4.2024
Pardubický kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2024 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes